tirsdag 15. mai 2012

Salt og pepper

Vi fikk i oppgave og lage salt og pepper bøsser av leire.
Vi fikk bestemme selv akkurat hvordan vi ville at de skulle se ut, så jeg satt og spekulerte i 2 timer før jeg fant ut hva jeg ville lage. Jeg laget først jing og jang, så lagde jeg noen figurer.











Den hvite er til salt og den svarte er til pepper. Den hvite ble jeg mest fornøyd med, for den ble helt glatt og fin for det var en leire med lite sand i mens den svarte kjenner mann sandkornene. Resultat messig ble jeg veldig fornøyd med disse to.


Figurene ble veldig artige, men det er en svart som mangler for den ble knust i ovnen. Alt i alt ble jeg fornøyd med disse og.
Etter vi hadde laget alle bøssene skulle vi lage gave-esker til de.

Til jing og jang:

Til figurene:

2 kommentarer:

  1. Fine forklarende bilder og tekst! Flott!

    SvarSlett
  2. Nå kommer snart sluttvurderingen på i-skole :) Håper du fortsett med skoleblogg til neste år.

    SvarSlett